"קובי פרץ פורץ"? הזמר תובע את וואלה ומאקו בחצי מיליון ש"ח

עמותת מעל"ה שיגרה לפני כחצי שנה הודעת יח"צ לתקשורת שכותרתה "קובי פרץ פורץ" ובה נטען כי הזמר המפורסם והחברה בה הוא שותף השתלטו על אתר האינטרנט שלה וגנבו ממנו לקוחות פוטנציאליים. האתרים וואלה ומאקו מיהרו לפרסם את ידיעת היח"צ, לטענת פרץ מבלי לקבל את תגובתו לדברים ותוך פגיעה בשמו הטוב

הזמר המפורסם קובי פרץ הגיש תביעת לשון הרע על סך 500 אלף שקל נגד האתרים וואלה ומאקו (שידורי קשת), וכנגד העורכים הראשיים שלהם ערן טיפנבורן ואיתי ולדמן, וכן את עמותת מעל"ה המספקת שירותים לקבלת רישיון קנאביס רפואי הנקראת על שם חלל צה"ל עוז מנדלוביץ' ז"ל, לאחר שלטענתו פגעו בשמו הטוב ובפרנסתו בכך שפרסמו נגדו דבר לשון הרע.

לטענת פרץ, שני האתרים פרסמו לפני כחצי שנה כתבות אודות תלונה שהוגשה למחלקת הסייבר של המשטרה על ידי עמותת מעל"ה נגד חברת ירוקל'ה בה פרץ שותף וגם היא, כמו מעל"ה, מספקת שירותים לקבלת רישיון קנאביס רפואי, ובהן טענות על כך שאנשי ירוקל'ה השתלטו לכאורה על אתר האינטרנט של מעל"ה, התחזו לו ואף גנבו ממנו אלפי לקוחות פוטנציאליים.

על פי כתב התביעה, שהגיע לידי מגזין קנאביס, בשני האתרים נטען בין היתר כי "אנשי ירוקל'ה השתלטו על אתר האינטרנט של עמותת מעל"ה, מתחזים לו, ומי שלוחץ על כתובת אתר מעל"ה מגיע ישירות לירוקל'ה וכך נגנבת הפעילות העסקית של האתר ואלפי לקוחות מועברים ממעל"ה, שגובים 280 ש"ח לרישיון, לאתר ירוקל'ה שגובה אלפי שקלים לאותו רישיון".

קובי פרץ קנאביס רפואי
קובי פרץ מקדם את חברת ירוקל'ה העוסקת במתן שירותים לקבלת רישיון קנאביס רפואי. כניסתו של פרץ לפעילות בתחום הקנאביס הרפואי נחשפה לראשונה בכתבה במגזין קנאביס בתחילת השנה

בתביעה כותב עו"ד שי אליאס, בא-כוחו של פרץ, כי שני האתרים "שרבבו את שמו של פרץ וקשרו אותו לפעילות פלילית הקשורה בהתחזות, גניבה של פעילות עסקית ושימוש בטכנולוגיה בניגוד לחוק – דברים שלפרץ אין כל ידע בהם ומעולם לא אישר או ידע עליהם".

עוד הוא טוען כי "הפרסום קושר את פרץ באופן אישי לפעילויות פליליות (מוכחשות!) שביצעה לכאורה ירוקל'ה, בד בבד עם פרסום תמונתו של התובע ומבלי לפנות אליו בטרם הפרסום לקבלת תגובה".

לדברי עו"ד אליאס "על חומרת הפרסום ניתן ללמוד מהכותרת אשר הינה שקרית ומטעה כאילו 'משפחה שכולה הגישה תלונה נגד קובי פרץ לאחר שהשתלט על את הנצחה לזכר בנה' – כותרת שבפני עצמה אינה נכונה עובדתית שכן נגד פרץ מעולם לא הוגשה תלונה אלא נגד חברת ירוקל'ה בה הוא מחזיק מניות."

"בחברת ירוקל'ה ישנם בעלי מניות נוספים אשר אותם מאקו בחרה שלא לציין וזאת משום ששימוש בשמו ותמונתו של פרץ נועדה לגרום לעלייה ברייטינג ולהתעשרות על חשבונו," הוסיף. "הדבר חמור שבעתיים כאשר הפרסום נועד לעורר רגשות זעם של הציבור בשל בצע כסף על חשבון עמותה להנצחת חלל צה"ל".

מלבד וואלה ומאקו, תובע פרץ כאמור גם את עמותת מעל"ה בעצמה, על שכך שלטענתו לא רק שהיא "הביאה דברי בלע שקריים לוואלה ומאקו" אלא גם "בחרה לפרסם את העובדות השקריות באמצעות הודעת יחסי ציבור צהובה הנושאת את הכותרת 'קובי פרץ פורץ' וכתבה כי 'הזמר קובי פרץ ואנשיו פרצו והשתלטו על הדומיין של אתר מעל"ה."

לשני האתרים ולעמותה יש כחודש וחצי להגשת כתבי הגנה, אם כי את עיקר טענותיהם ניתן למצוא בתשובות שמסרו למכתבי ההתראה ששלח להם פרץ עוד בטרם הגשת התביעה. כל שלושת הנתבעים דוחים על הסף את טענותיו של פרץ ומסרבים לשלם לו את הסכום שדרש במכתבי ההתראה, 300,000 ש"ח, כשהאתרים מצדם כן מציעים לו, לכל היותר, לצרף כעת לכתבות תגובה נוספת מטעמו.

ממאקו ("קשת") השיבו לטענות בדחייה כאמור, הסבירו כי הכתבה שפורסמה "מבוססת על הודעת יחסי ציבור שנשלחה לכלי תקשורת רבים מטעם עמותת מעל"ה" וטענו שבניגוד לדבר פרץ הם דווקא כן פנו אל משרד יחסי הציבור של פרץ, נטע הר-לב, לקבלת תגובה וזו נתנה תגובה אך ורק מטעם ירוקל'ה וסירבה למסור את תגובת פרץ עצמו. "יצויין כי כותרת ההודעה שנתקבלה מהעמותה במאקו הינה 'קובי פרץ פורץ' והדברים מדברים בעד עצמם… ככל שיש טענות עליך להעלותן בפני העמותה ובפני משרד יחסי הציבור המייצג אותך, ייטב לך לא לכלות משאבים רבים בהליכי סרק שסופם ידוע מראש," השיב מטעם מאקו עו"ד לי בוטוין.

מוואלה טענו באופן דומה בדחיית הדברים, הסבירו כי פנו לדוברות המחוז המשטרתי על מנת לאמת את העובדה שאכן הוגשה תלונה למחלקת הסייבר כפי שטענה העמותה וכן גם לחברת ירוקל'ה. "משרד יחסי הציבור הפרטי של פרץ בחר להעביר לפרסום את תגובת ירוקל'ה ותו לא. פרץ הוא שפועל באופן אישי ואקטיבי על מנת לקדם את החברה בכלי התקשורת וברשתות החברתיות ובכך קשר את שמו ביודעין ובכוונת מכוון בפעילות החברה," השיבה מטעם וואלה עו"ד מאיה בית-און.

עמותת מעל"ה השיבה בתגובה כי היא מכחישה את טענותיו של פרץ כאילו הפרסומים בוואלה ומאקו פורסמו ביוזמתה של מעל"ה או מהודעת יח"צ שהיא שלחה, על אף שיש לומר שעותק של הודעה כזו כן צורף לתיק התביעה. "התברר כי בוצעה השתלטות על אתר האינטרנט של העמותה וכי מי שמבקש להיכנס לאתר מופנה לאתר של חברת ירוקל'ה שפרץ הוא אחד מבעלי מניותיה," כתב עו"ד עודד גיל מטעם מעל"ה. "לאחר תלונה על כך במשטרה אתרי החדשות וואלה וקשת פרסמו את דבר הגשת התלונה. מעל"ה או מנהליה לא פרסמו כל ידיעה המהווה לשון הרע."

הממשלה הבטיחה "אי הפללה תוך 100 ימים" לפני:

חדשות
שינוי גודל פונט